Hvorfor skal du træne Pilates?

Pilates er den bedste grundtræning, du kan byde din krop, og i Reformer-maskinen bliver du både støttet og udfordret, så træningen passer lige præcis til dig.

Alle vil få noget ud af Pilates og Reformer-træningen
• Du er allerede er fysisk aktiv, men ønsker fokus på ekstra styrke og smidighed
• Du kan ikke dyrke andre former for motion, fordi det er for hårdt for din krop
• Du er ikke kommet i gang med nogen form for træning, men synes, at NU skal det være

Eneste krav er, at du helbredsmæssigt* skal være i stand til at træne, og du skal være over 150 cm høj for at kunne bruge Reformer-maskinen. (* Er du i tvivl, så spørg din læge)

Smidighed og styrke
At kunne mærke din krop er nøglen til en stærk core (kerne) og en sund kropsholdning. Derfor tager vi udgangspunkt i langsomme, præcise bevægelser kombineret med fokus på åndedrættet, som er med til at skabe bedre bevægelighed.

Hvorfor skal du træne Pilates?
Træningen har altså fokus på både smidighed, stabilitet og styrke – i den rækkefølge. Styrke kan nemlig ikke bruges til meget, hvis du ikke også er smidig, og stabiliteten og kropsbevidstheden er kimen til at skabe en reel forandring i din krop.

Træningen vil være for både krop og sind, og give dig
• Bedre balanceevne, smidighed og styrke i hele din krop
• En flottere kropsholdning
• Øget velvære og færre spændinger i kroppen
• En forbedret koncentrationsevne
Hvis du har en smidig krop, vil du også få lettere adgang til et smidigt sind, og bliver – alt andet lige – bedre til at håndtere hverdagens stress og jag.

Optimering af åndedrættet
Fysisk aktivitet kan være med til at booste din krop og holde den i topform. Kroppens muskler har brug for ilt for at kunne fungere, og du kan træne din krop til at optage mere ilt. Dit hjerte skal på arbejde for at optimere iltoptagelsen – men det skal vejrtrækningen også. Du kan blive mere effektiv i din træning, hvis du er bevidst om, hvordan du aktivt bruger vejrtrækningen.

Et godt åndedræt kan i din træning
• Forøge din lungekapacitet, så du får større udbytte af træningen
• Optimere din fordøjelse ved at massere organer og tarme
• Virke beroligende for dit nervesystem og sænke mængden af stresshormon i kroppen
• Give færre muskelspændinger, bedre kropsholdning, øget blodcirkulation og massage til primært ryg og bækken